Monday, June 30, 2008

Musim panas dan AbC

Tajuk entry aku hari ini agak pelik sikit tapi dalam maknanya. Hanya yang merasai akan mengetahui makna yang tersirat. Di saat cuaca yang membahang ini, aku sering terfikir alangkah indahnya dapat minum air batu campur ( abC ). Cuba bayangkan betapa nikmatnya dapat menelan air batu yang dicampur dengan sirap, susu kacang dan ramuan yang lain hingga melayakkan namanya air batu campur. Kalau ada orang malaysia yang jual aBc di mesir ini, aku berani jamin la memang boleh kaya la.

Aku rasa Malaysia sekarang memang bertambah laris jualan air batu campur ekoran pemanasan global dan yang paling penting sekali isu minyak naik yang mampu membakar hati rakyat malaysia. Kemarahan yang tidak dibendung hingga ada pihak merancang untuk mengadakan himpunan sejuta rakyat malaysia pada 6 julai ini. aku menanti apakah akan berlaku apa yang dirancang atau sebaliknya. Aku berharap kalau berlaku perhimpunan ini, tidak ada kejadian yang tidak diingini terjadi.


memang mengamcam betul abc ni

ni lagi power.kehijau-hijauan colournya.


ni ok jugak ni.

Aku teringan kata kawanku ulamak memberitahu "harus minum air sejuk pada musim panas kerana seluruh anggota akan bersyukur". Gambar atas abc untuk menyejukkan badan pada musim panas. Manakala gambar bawah untuk menurunkan suhu kepanasan rakyat malaysia.





No comments: