Saturday, November 29, 2008

Tertipu lagi

Sudah lama tidak mengupdate blog ini. Apa boleh buat, jauh di lubuk hati menyimpan hasrat untuk mengupdate blog tetapi dinafikan oleh akal yang tidak mampu mencurahkan idea. Kadang-kadang diriku terfikir bagaimana orang lain sentiasa ada idea untuk mengupdate blog mereka. Harap-harap lepas ini idea akan selalu mencurah agar blog ini sentiasa ada yang baru.

Hendak dijadikan cerita, hari ini seperti biasa, bawwab rumahku datang mencuci tangga, ini adalah salah satu cara untuk mereka mendapat duit. Apabila tiba dihadapan pintu rumahku tanpa segan silu bawwab mengetuk pintu. Walaupun belum melihat siapa yang datang aku sudah dapat mengagak dengan cara ketuk pintu separa sakit hati. Kalau orang Malaysia tidak akan ketuk pintu seperti itu.

“Khomsah wa sab’in ,”itu yang terpancul dari mulut bawwab.

Aku pun terus ambil pitis dan bagi pada bawwab.lepas bawwab itu blah aku pun duduk relax sambil menatap komputer.tiba-tiba ketukan kali kedua kedengaran. Aku melihat melalui lubang pintu muka bawwab lagi, muka yang akan menghabiskan pitis aku.

“Khomsah wa sab’in Kaman” , bawwab mintak pitis lagi.

Watpe nak pulak pitis. Bawwab pun kabo sebab yer basuh lantai.aku pun wi la pitis. Ape yang menarik setiap kali bawwab mintak 75 sen aku wi 5.75 sen. Mula-mula dok perasaan lagi.lepas bawwab tu balik.aku mari mikir. Bawwab mintak 75sen tapi aku wi 5.75 sen. Soh doh aku salah wi.memang kaya ah bawwab malam tu, mesti beli roti ish hok mahal kali, dokpun makan KFC malam 2, Fiona jadi gok. Aku jugak hidup dalam tekanan sebab hilang 11.50. patut ah bawwab tu rajin pelik malam tu, kena-kena boleh makan besar.


Moralnya, lain kali dengar molek nape bawwab sebut, lepas tu kena rajin lagi belajar bahasa arab sebab nombor pun tukor lagi.huhuhu..


8:56 pm..
11/12/08
rabu malam khamis
rumah tuson…

p/s: tulisan skema campur rojok….tulis dalam tekanan..lepas ni ingat pah bile-bile ah…

1 comment:

Anonymous said...

hahaha...
khomsah wa sab'in =LE5.70
geli perut aku dgor.
penin pale bace artikel mu,bakpe plok yg mu bg LE5.70.
hahaha...
sindrom sakit kepale ahshan musim sejuk kut. kemuncak musim sejuk kkgi jgn tkr lg,kut jadi LE57 plk. Kayo la bawwab kkgi,harus byr down payment beli Kancil ;))