Wednesday, August 24, 2011

Anugerah 3-0

Semalam, aku pernah mengimpikan sesuatu. Kadang-kadang aku pesimis. Tapi aku sedar Allah tidak pernah menzalimi tetapi aku,kamu dan mereka yang sering menzalimi diri sendiri.


Aku pernah bertanya pada si dia "Adakah aci-acian ini akan tercapai?"


Si dia menyenyumi lantas berkata " InsyaALLAh".


Waktu  berlalu. Angan-angan itu tampak kelam. Pesona yang diharap semakin menghilang. 


Tetapi,


Hari ini, aku dianugerahi  pemberian terindah. Senyumku disuntik euforia. Siapa sangka, saat ini kita dapat bersama, mendakap erat sembari lidah melafazkan kata-kata cinta dan pengharapan.


Ia menjadi saksi, kita telah menanam benih cinta disirami titisan suci. Semoga esok kita mampu memetik bunga yang wangi dan mewangi.


Alhamdulillah

2 comments:

Faaein Talip Roy said...

wah.. ostad.. bakal dapat anak eh? tahniah... hehehe..

Nothing Special said...

yup.doa2kan.