Friday, July 25, 2008

Luahan Rasa

Dua tiga hari ini.aku kerap membaca blog budak-budak jepun yang banyak menyentuh hati kecil ini.Walaupun mereka bukanlah bidang agama tapi tahap kesedaran mereka tentang islam sangat tinggi. Mereka sering mengadakan usrah dan program yang dapat mendidik rohani. Inilah meraka yang akan menjadi golongan protaz.Mampu untuk bercakap tentang islam walaupun sebagai seorang arkitek.

Aku teringat kata-kata ustaz affandiAntum berada dalam bidang yang terbaik, tetapi tidak semestinya antum orang yang terbaik”. Bila difikir balik kata-kata ustaz fendi ada benarnya. Berapa ramai yang belajar agama tapi menjadi perosak kepada agama itu. Ini sebenarnya yang harus ada dalam diri pelajar agama,dek kerana anda seorang yang belajar agama janganlah anda merasakan diri anda yang terhebat. Apa yang dinilai oleh Allah ialah tahap ketaqwaan seorang hamba itu.

Sesungguhnya semulia-mulia kamu disisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya diantara kamu”.(al-hujuraat:13)

Apa-apa pun kepada budak-budak jepun, terus istiqamah dalam mencari mardhatillah. Dugaan dan cabaran pasti akan ada kerana ia akan mematangkan kita. Jadikan cabaran dan dugaan itu sebagai asam garam dalam menuju ke negeri yang abadi.

No comments: