Tuesday, June 23, 2009

Selamat

Assalamualaikum

Setelah acara merisik dilakukan maka hari Ahad 21 jun 2009 telah dimenterai. Kami dari St Teresa menaiki tremco ketempat yang akan berlangsungnya majlis ini. Rombongan tanta menghantar 12 tremco, mansurah kalau tak silap 3 tremco penuh dengan akhawat, zaqozig 2 tremco kalau tak salah dan shoubra 2 tremco kalau campur dengan kami 3 tremcolah jumlahnya.

Dengan hall yang tidak begitu sibuk dan insfrastruktur yang baru menjadikan suasana lebih meriah. Kami sedikit teruja dengan kemudahan yang baru kerana sebelum ini ala kadar sahaja kemudahannya. Setelah hampir sejam menunggu rombongan dari zaqoziq tiba dengan “pengantin” segak berbaju biru. Sesi fotografi begitu hidup kerana selepas ini kami mungkin tidak akan dapat bersama lagi. Gurau senda dari teman-teman menambahkan lagi kemeriahan.

Setelah senda gurau yang terakhir kami pun melepaskan dengan rela walaupun sedih mengenangkan nostalgia selama bersama. Setelah semua syarat diterima dan bersaksikan kami semua maka bermulalah pelayaran. Pelayaran yang dinanti-nanti oleh “pengantin”. Semoga pelayaran ini membawa rahmat dan sinar obor bagi seluruh Rakyat di tanah air.

p/s: Selamat pulang ke tanah air buat Khairul Aiman. Semoga Kepulangan membawa Cahaya kepada seluruhnya.

No comments: