Saturday, September 27, 2008

PIndah LAGi

Jutaan kesyukuran kepada Allah tuhan sekalian alam kerana nikmat dan kurniaanNya dapat lagi kita menghirup udara dan nikmat berada dalam bulan ramadhan yang akan melabuhkan tirainya tidak lama lagi. Moga-moga kita diberikan peluang untuk beribadat kepadaNya dan bertemu dengan Lailatul qadar..amin

Artikel ini mungkin yang terakhir sebelum berhijrah ke tempat baru yang tidak mempunyai internet, jadi fahamlah kalian bahawa blog ini mungkin akan dipenuhi dengan sawang-sawang yang tidak tahu bila akan dibersihkan. Mungkin sawang itu akan kekal terpatri kejap diblog ini. Tetapi kuberharap moga sawang-sawang itu akan terusir dengan kehadiran artikel-artikel yang akan ku usahakan kemunculannya.

Tempat yang baru yang kuberhijrah ini moga lebih bermanfaat untuk meneruskan sisa-sisa perjuangan yang belum selesai dan semakin mencabar. Di era gobalisasi yang memerlukan mujahad dan pengorbanan yang tinggi demi untuk merealisasikan cita dan hasrat yang ditanam. Moga ku akan menggunakan setiap saat dan tika dengan perkara yang lebih berfaedah dan memberi pulangan yang baik untuk diri ini, agama, bangsa dan Negara.



(ku dambakan kedamaian itu.....)

Proses penghijrahan perlu dilakukan untuk kemajuan diri, kita disuruh untuk mentajdid kan iman kita kerana ia sentiasa naik dan turun, untuk memperolehi sesuatu yang bernilai kita perlu untuk memaksimakan usaha, persekitaran yang baik adalah salah satu faktor yang menjadi pemangkin kepada kejayaan seseorang. Persekitaran yang sihat dan bersih akan melahirkan kedamaian manakala persekitaran yang tidak begitu baik akan melemahkan daya saing seseorang. Cabaran yang banyak akan mematangkan seseorang tetapi kita juga perlu menilai kemampuan diri agar kita tidak hanyut dibawa arus.

Coretan kali ini terhenti disini, ku dambakan doa kalian untuk meneruskan sisa perjuangan. Ku berharap moga tempat baru akan memantapkan lagi diri ini untuk menuntut ilmu.

No comments: