Friday, August 7, 2009

Selamat Hari Lahir Adikku Yang Tersayang




>Alhamdulillah segala puji bagi Allah yang masih memberi kita nyawa untuk kita terus menikmati kehidupan dan membajak sebanyak mungkin amalan agar bila tiba musim penuaian kita termasuk orang yang mempunyai hasil yang paling banyak dan melayakkan kita beroleh ganjaran syurga insyaAllah….


Kita adalah manusia yang dijadikan oleh Allah pada mulanya lemah kemudian diberikan kekuatan dan akan kembali lemah. Kita dahulu berjalan harap belah ehsan ibu kini kita sudah mampu berdiri dan akan tiba saat kita akan mengharapkan ehsan orang kembali. Semakin kita membesar semakin dekat akan kematian kerana kita ibarat kenderaan yang dari arah berlainan tetapi menuju ke destinasi yang sama.

Jika dahulu kita bermain pondok-pondok hari ini kita bermain dengan blog. Kita tidak statik, kita akan terus membesar dan membesar sehingga saat akan datangnya ajal.


Hari ini adalah hari kelahiran adikku yang ke empat belas. Menunjukkan meningkatnya beliau kearah kedewasaan dan saya kearah menjadi pemuda. Tiada yang mampu untuk saya berikan sekadar sepotong doa semoga menjadi hamba kepada Allah, anak yang soleh kepada ibubapa dan sentiasa berada dalam rahmat, keampunan dan keselamatan dari Allah. Semoga bertambahnya usia seiring dengan amalan…amin…..



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Ya Allah Ya tuhan kami , kurniakan kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan jauhkanlah kami dari azab neraka..amin



p/s:Sila lawati blog Penantian Abadi dan Cinta Ilahi yang insyAllah ada manfaatnya…

Dua orang sahabat saya akan menduduki imtihan pada hari Khamis ini dipohon kepada pembaca budiman agar mendoakan kejayaan kepada mereka. Ingatlah kita mendoakan kejayaan orang lain pada hakikatnya kita mendoakan diri kita juga.


2 comments:

iza~de~bintang said...

selamat hari lahir utk adik tu yer, bahagia dan murah rezeki... semoga hidup diberkati :)

Nothing Special said...

terima kasih....
semoga anda juga begitu...