Thursday, October 8, 2009

3 x @M

اللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّي، لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ، خَلَقْتَنِي، وَأَنَا عَبْدُكَ، وَأَنَا عَلَى عَهْدِكَ، وَوَعْدِكَ، مَا اسْتَطَعْتُ،
أَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ، أَبُوءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ، وَأَبُوءُ لَكَ بِذَنْبِي، فَاغْفِرْ لِي، فَإِنَّهُ لَا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ

@Penghulu Istighfar@


“(Wahai Allah, Engkau Tuhanku, Tiada Tuhan selain Engkau, Engkau yg menciptaku, dan aku adalah Hamba Mu, dan Aku ada pada janji dan sumpah setiaku (syahadat), dan aku berbuat semampuku (menunaikan janji dan sumpahku itu), aku berlindung pada Mu dari keburukan yg kuperbuat, aku sadari kenikmatan Mu atasku, dan aku sadari pula perbuatan dosa dosaku pada Mu, maka ampunilah aku, karena tiada yg mengampuni dosa kecuali Engkau)


Hari ini adikku yang kelima telah melangkah ke medan pertempuran yang akan menuntut segala apa yang telah dipelajari untuk di aplikasikan dalam medan ini. Segala keringat akan ditagih, mental juga akan diuji sejauh mana kemampuan yang mampu digarap.

Aku juga pernah melalui detik ini dan akan terus melalui selagi mana aku berada di medan ini. Medan yang menguji kesabaran dan menuntut pengorbanan yang besar untuk mencapai apa yang ku impikan. Disamping persiapan mental dan fizikal, panah-panah doa juga perlu untuk pertolongan kerana semua itu adalah milikNya. DIA berhak memberi dan berhak menyekat kerana dia TUAN kita.

Aku doakan semoga Adikku diberi ketenangan dalam menjawab peperiksaan dan dipermudahkan serta akhirnya beroleh kejayaan yang cemerlang insyaALLAh....amin...

2 comments:

Faarihin said...

Salam.. semoga adik incek ostat bidin diberikan ketenangan untuk menghadapi exam ini.. Good luck untuk dia.. (^__^)

Nothing Special said...

(to Faarihin)
SALAM.time kasih.moga doamu dimakbulkan.