Saturday, October 3, 2009

Untukmu Dariku

Bismillahhirrahmanirrahim...

Assalamualaikum...


Segala puji bagi Allah tuhan yang memiliki kekuasaan. Selawat dan salam buat junjungan yang mulia Nabi Muhammad saw,ahli bait,sahabat dan orang yang mengikuti jalur yang ditinggalkan oleh Baginda.


Walaupun disaat ini udara telah bertukar menjadi sejuk tetapi sebilangan hati-hati masih lagi hangat. Hangat dengan tingkah laku manusia yang punya kuasa tetapi bertindak dengan nafsu tanpa tapisan iman. Sedarlah wahai yang punyai kuasa, itu semua milik Allah, Dia berhak memberi kekuasaan pada sesiapa dan bisa mencabut kekuasaan itu dalam sekelip mata. Janganlah kamu merasa sombong dan angkuh pada kuasa yang dimiliki kelak kamu akan binasa.


Ingatlah...jika kamu berlaku adil maka manusia akan mendapat manfaat dari keadilan mu itu. Jika kamu berlaku zalim kamu kelihatan jijik disebabkan kezaliman dan dada manusia akan memandang buruk padamu walaupun mereka tidak terlintas untuk membenci pemerintah tapi apa yang mereka benci adalah kezaliman itu.



Renungilah Kata-kata imam Sya'rawi Rahimahullah:
“Jika nasib kami bergantung kepada engkau, moga-moga Allah memberi taufiq(menunjukkan kepada kamu jalan yang benar).
Dan jika nasib kamu bergantung kepada kami, moga-moga Allah menolong kamu untuk menanggung beban(untuk menghadapi kami).


P/s:Quote itu adalah kalam Syeikh Sya'rawi rahimahullah yang aku ambil dari blog Izoblog.

No comments: