Monday, June 20, 2011

Ini cerita Saya

Kotak pemberitahuan menunjukkan angka satu. Komen atau pertambahan kawan? itu yang bermain difikiran. Seperti diduga seorang kenalan baru ingin bersahabat. Nama memang asing tetapi apabila mula menilik satu persatu gambar yang dipaparkan, ada seseorang yang agak familiar. Dua berhari berlalu dan ia sah menjadi sahabatku.


Pagi ini aku cuba berinteraksi. Bertanya khabar dan berbasa-basi. Geram. Itu yang pertama kurasa. Ia menafikan apa yang selama ini aku yakini. Tak kenal. Tak tahu. Apakah aku tersilap orang?.


Buruk sangka telah mula mengambil tempat dihatiku. Sungguh mudah Syaitan menggoda dan nafsuku tertewas.Aku cuba bertanya sesuatu. Jawapannya seperti tadi.Tak Kenal. Aku mula menggunakan taktik gertak sambal.Dia pada mulanya terkejut dan akhirnya pasrah.Aku terus bersembang di tempat lepak  yang paling besar didunia meskipun ia tidak kelihatan. 


Akhirnya. Ia terjawab. Aku yang tersilap. Kerana sekeping gambar aku tersalah. Yang kukenal bukan dia tetapi abangnya. Akhirya aku tersenyum sendirian. Bodoh dan sesalan. Itu yang merajai. Dia seorang budak yang fikirannya masih suci. Maafkan aku Aidil.Semoga terus bersungguh dalam menuntut ilmu dan mendapat kejayaan didunia dan akhirat.


"Saya kena panggil abang la ni?" . Pertanyaan luhur seorang budak.


Gambar:here


Jangan cepat bersangka buruk pada orang lain.
Jangan tersilap melihat gambar.
Jangan ......................

3 comments:

Anonymous said...

apa id muka buku ostat?
nak add.. hahaha..


hmmm.. betul lah... jangan cepat menghukum sesuatu keputusan...

kan dah tak pepasal.. diri sendri yang salah..

Nothing Special said...

id muka buku?ape 2?


betul2

Anonymous said...

id.. nama yang ostat guna untuk 'mukabuku' la... hehehe.

abaikanlah.. tau.. ostat tak akan bagi punya...