Thursday, March 5, 2009

Ku sedang Menunggu

Bulan tiga sudah lima hari ditempuhi. Sejauh manakah perjalanan yang ditempuh bagi memenuhi impian yang kita ingin gapai. Adakah kita masih belum mengorak langkah atau masih ragu-ragu dalam melangkah. Ingatlah kitalah yang akan menetukan sejauh manakah impian itu dapat dipenuhi. Dalam bulan ini juga aku menunggu sesuatu.Bukan
Menunggu bulan jatuh ke riba sepertimana pungguk menunggu bulan(nonsense).

Sebenarnya aku sedang menunggu pengumuman oleh kemeterian pelajaran tentang peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia(SPM). Perasaan curious ini semakin menebal setebalnya salji di gunung everest. Tetapi perasaan nervous lebih mendominasi, apa-apa pun segala yang akan berlaku akan ku terima dengan redha dan pasrah dengan ketentuan qada dan qhada Allah yang maha esa.

Dalam bulan ini juga pasti proses janji-janji manis seperti petani menabur benih padi akan ditabur ekoran awal bulan empat nanti akan berlaku pilihanraya. Janji-janji manis akan dihidang, media massa akan berperanan dan menjadi pisang panas dengan berita sensasi.Tetapi awas kerana kebanyakan akan menjadi basi. Jadikan pengalaman yang lalu sebagai pengajaran.

Sebagai rakyat Malaysia yang bertanggungjawab aku akan sentiasa mendoakan moga kemenangan akan diperolehi oleh orang yang selayaknya. Harapanku moga calon yang dipilih nanti akan setiasa menabur bakti dan jangan main lompat-lompat parti. Sudah muak dengan permainan ini.Cubalah jadi seorang wakil yang bertanggungjawab dan selalu berdoa,berusaha supaya dijauhkan dengan cubaan yang akan merendahkan martabat kita seperti amalan rasuah sebab selain dikutuk oleh rakyat ia dikutuk oleh agama…..adios amigos.

Renungan :

Orang yang mencintai akan melihat kepada kebaikan,
Orang yang membenci akan melihat kepada keburukan,
Orang yang punya hati akan melihat keadaan,
Baik dijadikan sempadan,
Buruk dijadikan tauladan.

No comments: