Tuesday, September 29, 2009

Lembu Naik Van

Assalamualaikum semua...

Alhamdulillah masih diberi peluang untuk mencoretkan sesuatu di ruang ini. Pertamanya selamat hari raya enam kepada sesiapa yang sudah habis puasa enam termasuk myhousmate PA dan Mat. Saya masih belum berjaya lagi untuk berpuasa sunat walaupun suatu hari, harap-harap diberi kekuatan untuk menjalankan ibadah sunat ini.

Selepas saya setup windows tadi, saya membuka laman kegemaran saya jaridah kosmo untuk membaca isu hangat yang berlaku di tanah air. Takziah kepada pelakon Norlia ghani yang kehilangan anak akibat terjatuh dari tingkat tujuh semasa mengejar pencuri. Semoga roh anak beliau ditempatkan bersama para anbiya' dan solihin..al-fatihah..


Lembu menjadi mangsa


isu yang ingin saya ketengahkan pada semua adalah isu lembu naik van. Jika sebelum ini hanya kepala lembu sahaja diarak tapi kini lembu diarak menggunakan van sebagai tanda protes atas kelewatan pihak yang bertanggungjawab mengambil tindakan. Saya pun tidak pasti apa motif mereka membawa lembu untuk melahirkan kekesalan. Mungkin segelintir orang selangor minat membawa lembu dan lembu adalah bahan yang terbaik untuk menarik perhatian dan menjadi ikon kepada mereka.



Adakah ini bermotifkan politik untuk menjatuhkan kerajaan pakatan rakyat yang kini negeri selangor dilihat menjadi tumpuan dengan isu yang panas untuk menunjukkan pada rakyat kegagalan PR memerintah. Menangguk di air keruh adalah menjadi kebiasaan bagi sesetengah ahli politik yang hatinya memiliki penyakit.

Saya masih kebingungan....


Harap-harap selepas ini tidak ada yang membawa babi sebab kes h1n1....

No comments: