Thursday, December 25, 2008

Alhamdulillah hajat untuk ziarah syeikh Jamal terlaksana juga. Setelah sekian lama memendam hasrat untuk kesana kali ini baru tercapai. Perjalanan mengambil masa selama dua jam menaiki tremco dengan bayaran sebelas geneh(matawang mesir).

Masa sampai di Damanhur tok iman baru menghabiskan khutbah yang pertama. Jadi sempatlah untuk solat jumaat di masjid dalam mahattah yang cantik yang bebas dari kontaminasi. Seusai solat berkeliaran mencari kedai buah-buahan untuk buah tangan. Setelah hampir sejam menunggu syeikh Jamal pun tiba untuk menjemput. Setelah itu kami menaiki taksi yang memakan masa selama lima minit untuk ke rumah beliau.

Setelah beramah mesra kami dihidangkan dengan juadah yang menyebabkan perut kami kekenyangan.Juadah yang dimasak oleh isteri beliau memang best sehingga menjilat jari sebab sunnah .Tapi memang masakan isteri beliau sedap sampai semua orang tambah nasi . Kami pulang ke kaherah selepas maghrib. Syeikh Jamal sempat memberikan kalam taujihat kepada kami dan seluruh pelajar Malaysia di sahara desert agar bersungguh dan istiqomah dalam pengajian agar pulang membawa ijazah dan ilmu yang berguna untuk masyarakat di Malaysia.



p/s:
isteri syeikh Jamal sedang mengandungkan anak yang ketiga.
Syeikh Jamal sampaikan salam kepada semua ex-mtant dan seluruh penduduk padang midin dengan ucapan السلام عليكم. كل عام وانتم بخير

1 comment:

Anonymous said...

عليك وعليه السلام