Sunday, January 10, 2010

Aura Mereka


Gambar:Dari kiri: Habib Hussein as-Saqqaff Hafizohullah dan Mufti Mesir Al-Alamah Dr ALi Jum'ah Hafizohullah.

 Gambar ini ada aura tersendiri bagi saya. Anda pula bagaimana?..Setiap kali saya merenung gambar ini ada satu perasaan tenang. Senyum terukir dan entah mengapa tidak jemu untuk melihatnya walaupun sudah berkali-kali memandang. Gambar dua orang ulama yang terkenal. 

Habib Hussein as-Saqqaff  Hafizohullah adalah dari keturunan nabi Muhammad saw. Satu yang saya dapat dari pemetiaan saya setiap keturunan  Nabi Muhammad saw kalam mereka mudah untuk difahami, wajah mereka mengundang tenang.. Baru beberapa minggu berkenalan dengan Habib Hussein as-saqqaff Hafizohullah lewat channel youtube. Semoga saya diberi kesempatan untuk bertentang mata dengan keturunan nabi Muhammad saw ini.


Al-alamah dr Ali Juma'ah Hafizohullah adalah ulama tidak asing lagi. Menjawat jawatan sebagai mufti Mesir. Jika kita melihat kepada tenaga pengajar di Azhar pada masa kini kebanyakannya adalah murid kepada Syeikh Ali Jum'ah Hafizohullah antaranya Dr Usamah, Syeikh Ahmad hajain dan lain-lain lagi....

Semoga mereka terus tsabat dalam meneybarkan ajaran islam dan dikurniakan kesihatan...amin..

2 comments:

Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

Nothing Special said...

to Anonymous:

time kasih...