Saturday, January 9, 2010

Nothing

Assalamualaikum..


Salam tahun baru untuk semua. Entri pertama untuk tahun baru yang sudah sembilan hari menjengah kita. Syukur kita panjatkan pada Pemilik Alam(Allah)  yang masih tega memberi kita nikmat untuk terus berada di bumi ini,menghirup nafas, melihat alam yang menghijau, Memetia malam yang setia bersama sang bulan dan gugusan bintang yang mengoda mata serta hati untuk terus memuji kecantikannya. Selawat dan salam untuk sebaik makhluk yang dicipta Nabi Muhammad Saw, ahli bait,sahabat dan mereka yang mengikut jalan yang suci ini.

Awal tahun menjadi saksi ukiran demi ukiran azam yang mahu ditempa. Kejayaan dalam pelajaran, kerjaya atau apa lapangan yang diceburi menjadi matlamat untuk mereka. Jangan dilupa azam ke destinasi abadi yang kita akan berhenti bila tiba nanti. Mengandakan kebaikan dan berusaha menjauhi kejahatan adalah antara yang kita perlu gapai pada tahun ini. Kita perlu untuk berusaha menjadi hamba yang sebenarnya agar kita tidak kerugian di sana.


http://carmodifgitu.blogspot.com/

Pengorbanan adalah tuntutan yang mesti dipenuhi untuk mengapai apa yang diimpikan. Jika pengorbanan tidak dicurahkan mana mungkin kita bisa untuk mencapai target yang ditetapkan. Permohonan pada yang Esa agar diberi kekuatan dan kecekalan untuk mendakap sasaran tidak boleh dipandang enteng kerana kita hakikatnya lemah tanpa bantuanNYA.


Semoga apa yang diimpi dapat didakapi...InsyaAllah.....ameen...

4 comments:

Faarihin said...

Assalamualaikum..

semoga Allah permudahkan segala urusan kita untuk mengimpikan apa yang dihajati.. Insya-Allah..

iza~de~bintang said...

Selamat berjuang.
Jangan mudah putus asa dan mesti rajin2 ngaji :)

Nothing Special said...

to faarihin:

Waalaikumussalam..

Ameen ya rabbal alamin..


to Iza de bintang:

terima kasih..semoga Allah melimpahkan rahmat pada kamu..

Julie Arnold said...

Nice blog you havve