Monday, July 26, 2010

Saya Undi

Seribu harapan dengan satu kesempatan,

Melahirkan generasi Al-Quran yang cemerlang.


Bagi peminat setia rancangan ini mesti sudah mengetahui apa yang ingin diperkatakan. Akademi al-Quran sudah menghampiri ke penghujungnya. Setelah beberapa minggu bersiaran  di tv9 dekat dihati, kini semua akan terarah pada 6 ogos 2010 dimana akan berlangsungnya final.

Kesemua yang melangkah ke final semestinya yang terhebat antara yang hebat. Peningkatan penguasaan qiraat dikalangan peserta yang pertama kali mendalami amatlah membanggakan juri dan mereka yang berkecimpung. Rancangan AQ sudah berjaya membuka mata masyarakat yang sebelum ini mungkin kurang mengerti tentang ilmu qiraat. Ilmu tarannum yang jika dahulu hanya diketahui oleh peminat musabaqah kini terhidang. Bacaan dari qari yang baru pulang dari timur tengah iaitu Ust. Tirmizi Ali juga memukau juri dan pendengar. Bacaan ala-ala Arab dipersembahkan dengan begitu baik sekali.

Pada episod terakhir sebelum final merupakan yang terbaik kerana semua peserta berjaya menampilkan yang mutu persembahan yang terbaik. Gimik yang dilakukan oleh Ust. Nazri sebelum diumumkan peserta yang berjaya ke final juga berjaya menjadikan mulut penonton terlopong kerana menyangka adik Muhammad tersingkir.  Nasihat dari Ustz. Asni juga harus dijadikan iktibar oleh peserta dan penonton.

Kalau dah berada diatas gunung, diatas langit jangan lupakan  rumput dibumi


 Finalis Pilihan saya



Saya berharap Ustaz Tirmizi Ali akan menjuarai AQ 4 ini...

وإلى اللقاء ومع السلا مه فى امان الله


p/s: Lawak yang diucapkan oleh kerajaan haram Zionis. Baca disini.

2 comments:

Strip Poker said...

Your phrase is very good

Anonymous said...

Thanks for one's marvelous posting! I genuinely enjoyed reading it, you could be a great author.I will make sure to bookmark your blog and will come back at some point. I want to encourage you to ultimately continue your great job, have a nice day!