Saturday, February 21, 2009

snorkelling

Baru-baru ini aku diberi kesempatan untuk mencuba satu aktiviti yang sangat menyeronokkan. Sebelum ini aku hanya mendengarnya sahaja dan tak pernah terlintas dihati untuk mencuba, tapi setelah mencuba baru aku tahu akan keseronokan dan kenapa sesetengah orang sangat mengilai aktiviti itu. Aktiviti yang aku maksudkan adalah snorkeling.

Dengan bayaran yang murah iaitu dua puluh lima geneh aku dapat menikmati dan menghayati kecantikan terumbu karang dan hidupan laut yang lain. Selama tiga jam aku berendam dalam air walaupun dalam cuaca yang sejuk. Kesejukan bagai hilang dalam kenikmatan yang terhampar di dasar laut. Kalau di Malaysia yang tercinta aku pernah dengar orang melakukan snorkeling di Pulau Redang yang terkenal dengan terumbu karang yang cantik. Pulau Sipadan adalah antara pulau yang cantik dan bagus untuk melakukan aktiviti ini.

Apa yang aku dapat bila melakukan aktiviti ini adalah kepuasan melihat hidupan laut dan merasa takjub dengan ciptaan Allah yang maha kuasa. Melihat ikan yang berenang dengan tenang dengan beraneka warna membuatkan aku terpesona dan timbul rasa kebesaran Allah. Ikan yang sebelum ini hanya melihat melalui kaca television juga dapat kulihat bila lakukan aktiviti ini.

3 comments:

Anonymous said...

Snorkelling kat mana ning...

Pulau Perhentian Besut pun cantik, kalu snorkelling kat sana boleh tgk macam-macam jenis ikan, batu karang, paling best boleh tgk ikan nemo.

Nothing Special said...

to suweileh.snorkeling kat dahab.ikan nemo pun ade kat dahab.1st time.2 yg teruja..h

Baccarat Online said...

What words... super, a brilliant phrase